Keskiarvo
Arvioita 5
Arvioiminen edellyttää tunnistautumista.
Katso lisää autokauppa-arvioita
Yhteystiedot
Mäkikuumolantie 20 B 2, 05800 Hyvinkää
Arviot
Yksi huonoimmista asiakaskokemuksistani ikinä. Ostin Vaihtokaaran Hyvinkään liikkeestä Peugeot 3008 lataushybridin 6.5.2026. Koeajolla ei hoksattu mitään, mutta jo kotimatkalla autokaupasta huomasin ensimmäisen kerran, että autosta kuuluu töyssyissä ja oikealle käännettässä vinguntaa. Autossa oli vuosihuolto ajankohtainen (olisi pitänyt hoitaa autoliikkeen toimesta jo ennen 2.5.) ja parin viikon päähän kaupoista huoltoajan saatuani tarkistutin samalla vinkumisen. Selvisi että autossa on ollut jo kaupantekohetkellä oikea takajousi poikki. En tiedä mikä protokolla Vaihtokaaralla on hankkimiensa käytettyjen autojen kunnon tarkistamiseen, mutta joko siitä on lipsuttu tai vaihtoehtoisesti minulle on tietoisesti myyty tieliikennekelvoton auto. Aikaa kunnon tarkistamiseen ainakin on ollut, nimittäin auto on ollut liikkeessä useamman kuukauden ennen kauppoja.
Reklamoin asiasta kirjallisesti, mutta Vaihtokaara ei missään vaiheessa hyväksynyt minkäälaista vastuuta rikkinäisen auton myymisestä. Asia hoidettiin liikkeen toimesta ala-arvoisesti. Reklamaation jälkeen tarjosivat 200€ ”good will -rahaa”, vaikka eivät omasta mielestään olleet lainkaan korvausvelvollisia. Soittelin asiasta Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan, josta sanottiin että koitahan saada autoliikkeen kanssa neuvoteltua joku korvausratkaisu. Sillä jos sellaista ei synny, vaihtoehtona on viedä asia Kuluttajariitalautakuntaan, jonka päätöksenteossa on reilun vuoden jono, eikä päätös kuluttajan eduksi edes laillisesti sido myyjäliikettä mihinkään. Noin 20-30% autokaupoista jättää päätökset noudattamatta ja veikkaan Vaihtokaaran kuuluvan tähän porukkaan. Ainoa keinoni saada täysi korvaus rikkinäisen auton korjaamisesta olisi ollut haastaa Vaihtokaara oikeuteen, mikä jo itsessään maksaa paitsi rahaa myös kohtuuttomasti aikaa ja vaivaa. Käytettyjä autoja myyvän liikkeen on helppo luottaa siihen, että oikeusprosessi on tällaisessa tapauksessa asiakkaalle liian hankala pala purtavaksi. Noh, sain lopulta neuvoteltua korvaussumman 300 euroon, mikä oli noin kolmasosa korjauskuluista. Sen lisäksi yritän nyt internetissä tuottaa firmalle vähintään 600€ edestä (täysin ansaittua) mainehaittaa.
Käytetyn auton ostaminen on stressaava tilanne, vaikka usein kaikki sujuukin ilman ongelmia. Mutta, jos jotain sattuu, on asiakkaalle edullista, että myyjäliikkeellä on status ja maine, joita se haluaa suojella. Suosittelenkin ihan jokaista välttämään Vaihtokaaraa ja ostamaan sen sijaan käytetyn autonsa jostain oikeasta autokaupasta.
Yksikin tähti on liikaa myivät 8.7 juuri katsastetun auton jossa kaupan teon jälkeen alkoi ilmetä vikaa
auto on tällä hetkellä korjaamon pihassa eikä liike tahdo ottaa mitään vastuuta vaikka 9.7 vioista/virheistä ilmoitettiin suosittelen kiertämään tämän liikkeen kaukaa.
Kannattaa kiertää kyseinen liike kaukaa. Osti kaksi autoa, kumpaakin 699€ suurimman lisävakuutuksen. Toisesta meni alta viikon takajarrusylinterit jumiin ja siitä syystä vaihtoon. Liikettä ei kiinnostanut yhtään. Toisesta autosta alkoi automaattivaihdelaatikko pitämään ääntä. Vakuutuksessa lukee että automaattivaihdelaatikko viat korvaa, mut ei tätä automaattivaihdelaatikkoa, vaikka vakuutusehdoissa ei ole eritelty dgs-automaattivaihteistoa. Sekään ei liikettä kiinnosta. KIERTÄKÄÄ VAIHTOKAARA KAUKAA.
Suosittelen välttämään kaikin mahdollisin keinoin tätä liikettä, ympäri Suomen. Omasta kaupasta reklamoitu 2 viikkoa kaupan teon jälkeen ja vika paikannettu kahden eri korjaamon toimesta vaihdelaatikon mekatroniikkaan. Ottaen huomioon auton varsin vähäiset kilometrit, kohtuullisen iän sekä korkeahkon hinnan, oli kauppa erittäin suuri virhe. Autolla ei suosilla ajoa tällä hetkellä. Reklaamaatio ei kata korjauksia. Eikä yritys ole halukas osallistumaan auton kuntoon laittamiseen. Liikkeen tarjoama Kaaratakuu vaikuttaa lähinnä rahastukselta, sillä osia voidaan tiputtaa listalta pois sen mukaan mitä kulloinkin elinkaariajattelun mukaan näkevät parhaaksi. Reklaamaatiopalvelun kanssa asiointi ei vastaa asiakaspalvelun kriteerejä, ottaen huomioon asiakkaan rahallisen panokset myytyyn tuotteeseen. Myyjän ammattitaito todettiin riittämättömäksi, kun oli teettänyt tarpeettoman jakohihnan vaihdon kaupanteon aikaan. Olisi selvinnut tutkimalla huoltokirjaa, että hihna vaihdettu merkkikorjaamolla 3kk aiemmin. Ei todellakaan jatkoon.
Ostimme Hyvinkäältä auton. Sen vakuutettiin olevan huomautuksitta katsastettu ja hyväkuntoinen. Ei ollut. Autossa oli hoitamaton korjauskehotus ja ongelmia alkoi ilmetä heti kaupanteon jälkeen. Auto käytettiin kuntotarkastuksessa ja uudelleen katsastuksessa. Tuloksena hylkäykset jarrujen ja parin muun vian osalta. Autoliike ei vastaa itse olenkaan reklamaatioihin, vaan on ulkoistanut valitukset Suomen Reklamaatiopalvelut Oy:lle. Tämä jo kertoo osaltaan toimintatavasta. Olen ostanut elämäni aikana 11 eri autoa, enkä milloinkaan ole saanut asiakkaana näin ylimielistä ja asiantuntematonta palvelua.